Friday, June 24, 2016

もう何日目でもいいな(笑

もう何日目でもいいな(笑)
今週は1日サボりました。翻訳のボランティアでテンパっちゃって無理だった。

私がヨガを始めた理由はさぁ、健康のためとか体作りの為とかじゃなくってね、どちらかというとメンタルな部分でお世話になってます。
2011年の東北大震災でアメリカに住んでいながらも大打撃を受けて(しかも東北には誰も知り合いがいないのに)、なんかトラウマみたいになって心が沈んでいた時にそこから立ち直りたくて始めたんだよね。お友達のキャロラインに、超暑くて臭〜いスタジオに連れて行ってもらってヨガやったら、その帰り道の清々しさがとっても良くてね〜、それがスタートです。まあその後もいろいろな人生の岐路でヨガにお世話になってるんだよね。
だから、未だに続けてる。まあ暑くて臭いスタジオでは練習してないけどね。


(Day 15 or whatever ) skipped practice yesterday but so far so good.

The reason why I started to practice yoga or I still practice is not to accomplish healthy body image or weight issues but for my mental clarity.
This was going back to March 2011 when horrible earthquake hit in the northern part of Japan, and I was devastated and needed to bring some peace to my mind. 
Thanks to my friend Caroline, she took me to this one HOT (& Smelly) studio, and since then, this has been working out pretty well for me (FYI, I don't practice at the Hot and Smelly studio any more:))

No comments:

Post a Comment