Friday, April 15, 2016

大阪城&心斎橋

大阪城は一人でぷらぷらしました。
京橋からスタートして、造幣局の桜の通り抜け見ながら、大阪城まで歩いて花粉症と戦いながらも、いいお散歩できました。
心斎橋は今回2週間近くいたのに、一回だけ。
ほぼほぼ梅田と京橋で活動してたんだけど。
大阪城も心斎橋も観光客=外国人でいっぱいだったよ。
まあ、私も超観光客だったけどね(笑

そして法善寺のおみくじ。。まさかの『凶』で、エエエエエェェェ?
人生2回目の凶です。(ちなみに初めては京都の清水寺だよ。)
I took a nice walk around Kyobashi-area one day. Kyobashi is very close to Osaka Castle, so I went around by myself to enjoy the nice spring day.
I stayed in Osaka about 2 weeks this time, but I went to Shinsaibashi only once. 
Both Osaka Castle and Shinsaibashi is a pack of foreigners!
and I was a super tourist, too, so I blended in so well with them:)

No comments:

Post a Comment