Saturday, June 13, 2015

Island Life

今はマンゴーの季節❤️ ローカルマンゴがあちこちでたくさんとれてます。 一度にマンゴーがたくさん取れちゃうから、おすそ分けにあやかってます。南国住んでてよかったと思う。
やっぱり木で熟したフルーツって甘くて本当に美味しい。 今の時代なかなか食べれないよね〜。贅沢に毎朝&おやつ&毎晩食べてます♪ 
 先日私の住むアパートでBBQありました。オーナーがあるゲストを招いて開いてくれたBBQなんだけど、毎回このアパートのパーティーにはアイランドダンスショー付がついてきます。すごいでしょ。ちなみにこれアパートの敷地内(笑
昔は仕事で毎日観てたんだよね、こいういダンス。ファイアーダンスとか懐かしい。昔友達が踊ってたの。懐かしい気持ちで見ちゃったよ。
そしてそのゲストというのが日本のお相撲部屋の方達。高田みづえさんが女将さんのお部屋だよ。一緒に写真とってもらっちゃった。 みづえさんは昔と全然変わらず綺麗で、すごく明るくて素敵なオーラが溢れる感じの方でした❤️
BBQを食べ過ぎた翌日の朝。最近お仕事、ヨガ、その他の行事いろいろであんまり家にいないので、うには私にべったりです。

Mango, Mango, Mango season on Guam!   Local mangos are the best!  It's so nice to eat fresh mangos just picked from the tree.   I love this mango season:)
Recently I was invited to our apartment BBQ party, and the host always had the island dancer show when they do BBQ party.  I used to see these shows almost everyday at work when I used to live on Guam before, so it feel a bit nostalgic to see...  I was  remembering that my friends used to dance like this. Good old days:)
This BBQ was held for Sumo wrestlers from Japan, and I got to meet this lady who married to one of the famous Sumo wrestler, and she herself was a famous singer in 80's.   It was a fun BBQ.

The picture of Uni was taken in the next morning. I have been super busy and not at home all the time, so she follows me everywhere I go.

2 comments:

  1. 相変わらずウニちゃんは可愛いね。
    マンゴーにBBQにと、グアムライフ楽しんでるね。
    こちらも夏がやってきました。
    今年も暑さと戦わなきゃ~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. もう、マンゴーとパパイヤとアボガドは本当に嬉しい。やっぱ土地のものが一番美味しいよね。 BBQは最近初めてお友達の家でもやってみたんだ〜。私のところにはグリルがないからできないけど、やっぱBBQと聞くとねワクワクしちゃう。

      Delete