Thursday, February 12, 2015

お疲れさま〜、私。

ヨガ友のお勤めする会社のみんな健康的になりましょ〜みたいなキャンペーンの一環で、そのお友達がヨガクラス3週間(週2回)の計6回を企画してくれました。
そのクラスのメインティーチャーとして、新米ティーチャーの私に7人の彼のスタッフを託してくれたの。
みんなヨガ初心者だけど、明るくて気立てのいい女の子ばかりで、最初から笑いありの楽しいクラスで本当に私のほうが楽しく過ごさせてもらいました。

最初はポーズ思いのままだった彼女たちが、最終クラスには私の言葉とシンクロしてきて随分とよくなってるんだよ〜。6回だけで!こんなにかわるんだぁ〜って。
彼女たちをみていて、私ももっと練習しなくちゃって思っちゃった。

今までは指導する言い方を英語で間違えないようにとか、うまく言えるようにって、それを1番気にしてたんだけど、少しづつだけど慣れてきて少しづづだけど生徒さんが見れるようになってきた。まぁ相変わらず体のパーツやら左右は間違えだらけだけど(笑
もっとポーズをちゃんと指導してあげたいし、とれなくても同じ効果が得られるような指導ができるようになりたいって。思ったよ。
みんなヨガ好きになって続けてくれるといいな〜って、心からそう思って6回のクラス頑張りました。

彼女たちに最後のクラスであげたくて、2年前に掘ったヨガ消しゴムスタンプ押して、おまけのティーバック入れて、サンキューカードつくりました。
やっぱり最後のクラスはクラスの始まりが10分くらい遅れてみんなで熱心に写真撮影会(笑)
そして、なんだかお土産も頂いちゃいました(ちなみに彼女達が働く会社がドコモパシフィック)
おうちに帰ってきて、最近友達から譲ってもらったエスプレッソマシーンでラテ作って♪
お疲れさま〜。私❤️
I taught 6 yoga classes for the same girls from some company where my yoga friend is working for. This friend proposed to his stuff to attend 6 yoga classes for a part of "kick the fat" thing in his company.
I had a great opportunity to be a main teacher for these classes, and I have lovely girls practicing yoga with me twice a week for 3 weeks.

Oh my.. It was such a blast!  They had never done yoga before.  However, they are co-workers,so they feel so comfortable to each other. The very first class they seemed not to know what they were supposed to do. As we practiced together, they looked so focused and synchronized with my instructions. 
Only 6 yoga classes.. wow. 
I just can't help smiling at them and happy for them, and I truly hope this would make them come back on the mat in near future.
I feel so much better after I practice, and I really wanted them to feel why I practice yoga.

I made thank-you cards for them to give at the end of the last class:) I included some tea bags, and my handmade biz card. 
Some girls brought me gifts.(the company they work is Docomo Pacific.) Thank you so much.
I came home after our final class, and made myself a nice cup of Latte.  Whew... I feel so good.

4 comments:

  1. 最近
    コメントできずごめんよー
    でも、ニコニコしながらブログは拝見しております^^
    自分のテンションが全然定まらなくてね。。。
    これからも応援してまーす*^^*

    ひろまめ

    ReplyDelete
    Replies
    1. ひろまめちゃん〜、ブログに遊びに来てくれてありがとう〜。私もいろいろ話す事ありすぎててさ〜、あ〜大宮に行きたいと常に思ってるよ〜。 今度ラインでもスカイプでもお話ししよ〜ぜぃ。お互いにコーヒー淹れて画面で一緒にお茶しよ(笑

      Delete
  2. I bet your classes were great! You are so nice to give them gifts and I LOVE your business cards!!
    Marcela

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marcela, Thank you for your kind words:) I really want to be a better teacher/instructor, but more than anything, I learn a lot by teaching others. so it is literally win-win situation.

      Delete