Saturday, January 31, 2015

東京ステイ

日本で年末年始を過ごして帰って来たんだけど、お友達のサプライズ計画の為に3日間ほど東京へ行ってまいりました〜。
ロスからの友達カップルがバケーション先のインドネシアからの帰りに東京で過ごす数日間を、お友達マルセラを驚かせようと、彼女の旦那さんが密かに計画してくれて私を東京へよんでくれた旅。
私も大好きなソフィア・コッポラの映画Lost In Translationで舞台に使われたパークハイヤット東京に、彼らもその映画を見て以来東京に来たらこのホテルにお泊まりしたい〜という希望で、東京ステイはとっても素敵❤️
私はちょうど1ヶ月位前にまたまたこの映画観ててホテルへの想いも新鮮だったし、窓からの景色、サービス、快適さ、ベットの寝心地さ、どれもこれもめちゃくちゃ素晴らしかったです。
東京へは私が先に到着してたから、お友達が部屋に着いた後に密かにジョン(旦那さん)から連絡もらって、お部屋にでかけピンポ〜ンってサプライズしました。
マルセラは最初は私だってわかなくんて、キョトンとした顔で2秒くらいして気がついてた(笑
何回もハグして、彼女は涙ぐんで喜んでくれて、ジョン(旦那さん)のサプライズ計画大成功でした。
最後にあったのは2年前には渋谷で一緒にお泊まりして以来、とにかく食べて&飲んで&おしゃべりし続けた楽しい3日間でした。

空から見たグアム
ホテルからの景色
ふかふかのバスローブで記念撮影(笑
バスタブが大きくて❤️
お外は寒いので何回もお風呂しました。
It was so cool to get together again with John and Marcela in Tokyo:) It has been 2 years since the last time we met and hang out in Shibuya, Tokyo.. 
It was John's idea to surprise Marcela by me popping up at her hotel room! Mission was succeed!!  Oh..  I really should have videotaped Marcela when she saw me.
We talked endlessly and ate (drink) endlessly for 3 days. 
Thank for them so much for making this happen. How grateful I am!  They inspired me a lot, and gave me something great perspectives in my life.
Btw, I really loved the movie " Lost in Translation", so it was a wonderful experiecne to stay at Park Hyatt Tokyo.  I really didn't want to leave there..(and bathtub)

Monday, January 19, 2015

お客さん(生徒さん)が10人 

11月から教えてる日曜日のヨガ朝ヨガクラス(年末年始の3週間は代行してもらってたけど)、昨日なんと初の二桁なんと10人も生徒さんが来てくれた〜。
人が多いからめちゃくちゃ緊張したけど、すごく嬉しいかったよ。
ヨガクラス終わって、ヨガ友先生に報告して、家に帰ってきてウニと至福の時間を味わいました❤️
I started teaching yoga morning yoga class on Sundays since November 2014 ( I had a sub instructor teaching for 3 times while I was gone to Japan, tho)
This Sunday, I had 10 people attending my class!!! My first two digit number of people practiced yoga with me:) Wow! I felt soooo great (at the same time, I was super nervous)
After the class, I met one of yoga teacher friend for a coffee, and went home to spend my happy-hour with Uni. It was a great Sunday!

Friday, January 16, 2015

最近のインスタグラムから

最近のインスタグラムから。

日本から帰ってきた翌々日。2015年のヨガインストラクターとして初クラスしました。まだまだお勉強すること経験することいっぱい。沢山いいもの吸収していきたいです。
ヨガ友とも随分仲良くなってみんなで新年会。ブラックフライデー(11月の感謝祭後)セールでオーダーしたブリブリ❤️フリフリ♪ドレスでおでかけ〜。

グアムで結構有名なヨガ先生のレッスン受ける前に友達と抹茶ラテ。
めっちゃ感動のレッスンで、なんだかグアムのヨガライフがさらに楽しくなってきた❤️
うにさんとの再会。3週間も離れてたからごめんね〜。寂しかったかな。彼女は家の中どこに行くにもピッタリついてくる。可愛い。
Came back from Japan to Guam a week ago. It's just a week but I felt like I haven't even gone to Japan for 3 weeks...
I thought my first yoga class in 2015, went out for a dinner with Yoga friends to celebrate a beginning of this year, and attended a very inspiring Yoga teacher's class (OMG, it was mind blowing, so great, and so intense!) 
I reunited my sweetest furry girl "Uni". 
Life on Guam in 2015 has just started, but felt like a lots of great things are waiting for me.

Thursday, January 15, 2015

名古屋めし

日本に帰っちゃうと食べ物なんでも美味しすぎて困るっ!
本当におうちで食べるご飯もお外で食べるご飯もおやつ類もコーヒーですら美味しすぎてたまんな〜い。
いつものごとく沢山写真は撮ったんだけど、中部地区以外からのお友達が遊びに来てたから、名古屋めし率高い。今回は地元風なものだけ一気に載せるよ〜。

くりきんとんで有名な川上屋の(多分土岐の道の駅限定(?))モンブラン。
モンブランも二つあって、この豪華モンブランは超食べ応えあり❤️
必ず食べちゃうチャオのあんかけスパ。
今回初めていつも注文するミラカンじゃなくて、季節限定(←これにやられた)カキフライ
高校生の時からよく通っていた大須観音もめっちゃ賑やかだったお正月。
すごい寒いから食べに行った味仙の台湾ラーメン。
激辛だけど、病みつきになる味。
栄町ビルの中のカツ屋さんの味噌カツがめっちゃ美味しかった。
立飲みやまちゃん(新幹線太閤口)にも行きました。
写真にはのってないけど、もちろん手羽先。
これは名古屋めし関係ないけど、大須で見つけた可愛いカフェで飲んだ抹茶モンブランラテ。
おかーさんの行きつけコーヒーショップでモーニング。
日本を離れた日のランチは味噌煮込みうどん。
As you know by now that I am constantly taking pics of food. When I went back to Japan, that happened too often.. I took way too many of them from mom's food at home or food or drinks at the restaurants or cafes.
I had a friend to come Nagoya to explore a local food with me, so  I post some of Nagoya-meshi (Nagoya local cuisine) at this time. Everything was super tasty!  Just looking at these pics made me drool. hahaha.
If you come to Nagoya, these are the some great local food you should try:)

Wednesday, January 14, 2015

Happy Birthday to me

1月5日の私のバースデーの朝焼けです。そして2015年のこの日は満月。
新年が開けるのと新しく歳を重ねる日が近いので、1年の始まりの1月上旬にはとても思い入れがあるし、これからの1年にワクワクします。
友達が東京で並んで買ってくれた浅草『亀十のどらやきぃ〜』♪
ふわふわの卵っぽい皮がすごい美味しかった。上野のウサギやと甲乙つけがたい。顔がほころぶ美味しさ❤️
お誕生日には、ビクラムで2015年初ヨガもしてきました。
そしてその帰りのホルモンディナー。たっぷりカロリー消耗してきたからいいのだ。
うまうま。焼肉は断然ホルモン派です(笑
そして、フルムーン♪
これは翌日。じもPのお友達が忙しい中お祝いしてくれました。
地元のフレンチレストランで。即席で決めたレストランなのに、お誕生日だと伝えるとデザートを即席でお誕生日仕様にしてくださいました。そして花火付き〜。素敵な演出です❤️
アメリカでもこういうことしてくれるけど、やっぱり芸が細やかなのは日本だな〜。
日本で家族にも会えた友達にも会えなかった友達にも、そして今はネット上で沢山の人からお誕生日のお祝いの言葉をいただきました。ありがとう。
いくつになっても誕生日はやっぱり特別でいいもんだ。
As my birthday is the beginning of the year, every year I feel very special to start a new year and my new AGE year as well.  Addition to that, Jan 5th, 2015 was FULL MOON! How special that is!  
I woke up early and saw a beautiful morning sky, received a lots of birthday wishes from family and friends (thanks to Online world now a days), practiced my first yoga class in 2015 at Bikram studio in Nagoya, hang out with a bestie, and ate yummy dinner:)

Birthday celebration just continued the next day with my best friends. They took me to a local French restaurant and had a great food and drinks. Despite of telling the restaurant that it's my birthday last minute, they prepared for pretty B-day desert plate for me with a small firework on the top! We had a great time together.

Birthday is something so special and so magical. On my birthday, the number of age is getting bigger, and happiness and gratefulness is also getting bigger every year. Thanks to all my family and friends:)

Tuesday, January 13, 2015

名古屋でヨガ

帰ってきました〜。名古屋♪ (岐阜県人ですが、そしてとりあえず、べたにテレビ塔)
今回の日本滞在でいつも必ず行くビクラムヨガ以外にもアシュタンガヨガのスタジオに行ってみたい〜って思ってました。
ヨガのインストラクターになって、日本語でのヨガやいろんなヨガクラスや教え方なんかに興味が湧いてきたの。 どこかへ旅行へ行ったらヨガスタジオもチェックしたいし、いろんな先生に教わりた〜いって。

私の今練習しているアシュタンガのスタジオが名古屋の栄近辺にも数か所あるみたいで、今回いってみたのは久屋大通の近くのMySoul8。
すっごい満面な笑みの大きなガネーシャがお出迎えしてくれて、スタジオの一面の窓から外の木々とオフィスビルがドーンと眺められて、スタッフの方も先生もすっごく感じのいい素敵なスタジオなの。
アシュタンガ初めての友達連れてのビギナー用のアシュタンガヨガと、別の日にはヨガ&メディテーションのクラスに参加してきました。
日本語での説明はすごい丁寧でわかりやすくて、やっぱ日本語で受けれるクラスいいなぁ〜って改めて実感。もっとヨガの穏やかな感じが日本語の柔らかい説明とマッチして、心地よかった。
私は冬にホットヨガ以外をしたことがないから、ちょっと寒かったけどね〜。
普段はタンクトップとカプリパンツ以外ではほとんどヨガしたことないんだよね。
冬だからヒーターは付いてても、床ばりのフロアーは冷たくてスタジオ内も寒いから、やっぱウエアーとかもレギンズ&ショートパンツとかウエアー重ね着とかヨガソックスとかは、こういう場所で着るんだぁ〜って思ったよ。
MySoul8に通えた日は、そこで心をリラックスさせて、その後ビクラムヨガへ行ってあっつい中でバシバシとヨガ練習してきました。
今回はなんとビクラムヨガ栄のヨガ女子会にも参加させてもらっちゃった❤️
ヨガを一緒に練習してる仲間感があるので、すごくみんな気さくで、なんか私もずっと友達だったかのように仲間に入れてもらえて、嬉しかったよ。
みんな素敵なキャラをもったヨガ女子で、あ〜もっとここで一緒に練習したい!って本気で思いました。
今年もヨガ生活エンジョイしたいと思います〜♪
Since I began to teach Yoga as an instructor, I am more interested in teaching and learning Yoga from the other studios and teachers. I would love to travel somewhere and seek for  Yoga studios and do some Yoga.
At this time, when I came back to Japan, I want to try a different studio to practice yoga. In addition to the studio where I used to practice=Bikram Sakae Studio.

There is some studios that I can practice Ashtanga yoga in Nagoya. Ashtanga Yoga is the style I practice on Guam.  I took my friend at MySoul8 studio to try Ashtanga for beginners, and I tried Yoga and Meditation class there, too.
A Ganesha smiles and welcomes me, and the huge window in the studio overlooks the office buildings and tree in the city. It was a pretty view:)  Teachers are very knowledgeable and kind.. and  I felt so comfortable. Learning something that I knew (kind of) already in Japanese, is pretty fun and very interesting.  
I really wanted to continue coming to more classes, but my time was limited.. Maybe next time I will come back to here. It was very good learning experience.

After I went to MySoul8 studio and relaxed my body and sprit, I also went to practice yoga at Bikram Sakae Studio. I loved to practice yoga in a heated room so much!!! Especially when it's in Winter.  
At this time, my friend invited me to join Girls' nite and met other girls who practice yoga in this studio. It was very nice feeling to be included. We had a yummy Thai food and Thai beer together, and had so much fun talking to like-minded, fun-loving, and inspiring people.
 I promised to come back to join them again (for yoga practice and girls' nite)

My yoga journey continues in 2015:)

Tuesday, January 6, 2015

アルアルさんといくお餅つき

年末に友達宅の餅つきに行ってきた〜。しかもアルアルさん連れて。
アルさんのパパはインフルエンザのためダウンなので欠席、なので私おばさん業はたすべく頑張りました。
私も餅つきなんて、かれこれ小学校以来かな?すごいよ〜、友達の家、本格的な餅つきを毎年やってるんだって。
白いお餅とよもぎ餅、あんこを入れて大福にしたりお醤油と大根おろしで食べたり、すごく美味しかった。ごちそうさまでした。
友達宅の子供たちに遊んでもらったり、ねこちゃんなでなでしたり、嬉しいそうなアルアルさん。よかった。よかった。

Thursday, January 1, 2015

Happy 2015

あけましておめでとうございます。

今年も宜しくお願いします。

なんだか今年はみんなインフルエンザのようです。私は未だ大丈夫だけど、妹ちゃん夫婦を始めあちこちで年越しインフルエンザで大変という話を耳にしてます。
なので、甥っ子アルアルさんと過ごす年越しでした。ちょろっとだけお母さんのおせち作りをお手伝いして、あとは割と3歳児と戯れてました。会う度の成長度がすごくて感心してます。
年越しそば食べて、近所の神社に初詣行って、キーンとした夜空にたくさんの星をみて寝ました。朝起きたら、外は雪で真っ白♪ 2015年は真っ白からのスタートです。わくわくするぅ〜。年の始まりはいいね、キリッと引き締まる。 
みんなでお雑煮とおせち食べて、アルくんとまた遊んで、外で遊んでたあんずさんもヒーターの前でまったりの、なんだかほんわかな2015年の始まりです。
Happy 2015:) 
It seems like a lots of people got flu over this holiday season in Japan, and my sister and her husband are one of them.. So, I spent NYE playing with my nephew AL.  He always amazed me how much he grow up every time I see him. 
We played a lot, ate Soba ( we,Japanese, eat Soba noodle on NYE), and  went to Shinto Shrine to pray for a great new year together.  On my way to home, I looked up and saw a lots of stars in the clear sky.
When I woke up this morning, it was snowing. It felt so fresh to see the outside covered with snow, and it'a a perfect day to start a new year!
We had a traditional new year breakfast, and played with AL some more today, and Anzu sit in front of a heater to warm up herself after she played outside. It is a nice lazy first day of 2015.