Tuesday, December 2, 2014

YOgaのせんせいになりました。

この2ヶ月くらいヨガの先生になるためのトレーニングが忙しかったのと、そのプレッシャーでなかなかずっとブログから遠ざかってました。
11月の最初の週に先生として1時間15分のクラスを教えました。生徒できてくれたのは先生友達がほとんどだったけどなんとかデビューできました。
そして、今週末はヨガ先生代行でホテルでの朝ヨガを観光客の方に教えてきたよ。
スタジオでは英語、ホテルでは日本語。言語脳が忙しい(笑
まだまだ流れを間違えずに伝える事だけで精一杯だけどね、もっとみんなに楽しく気持ち良かった〜って満足してクラス受けてもらえるようになりたい。
11月2日にせんせいとしてデビューした日。お友達が風船くれた❤️
早朝ホテルヨガはプールサイドなので、朝焼けが綺麗だった。
日が沈んだ後のビーチから
ティーチャートレーニング終わってもう3ヶ月ちょっと経っちゃった。

Reason why I haven't been here for a long time is that I was focused on my training for being a yoga instructor.   On December 2nd, Yes, I finally debuted at the studio where I was practicing yoga at. 
Oh my.. it was very nerve breaking.. but my yoga teacher friends came to celebrate my debut class:) so it was nice and fun class. 
Last weekend, I substituted to teach yoga class for the other yoga teacher friend in the hotel. This is mainly for Japanese tourists, so I did my first Japanese yoga class.  
One month passed since my debut day, and I am not used to being an instructor yet.  
I am experiencing a lots of new things. It was overwhelming, but at the same time, it was very enjoyable.
Hopefully it will get easier and comfortable, and I really hope to  enjoy teaching more and more.


No comments:

Post a Comment