Saturday, April 26, 2014

The Lamai Cafe&Restaurant/ラマイ カフェ&レストラン

なんだか昨日はすごくリゾートチックな気分がしててね。
(家の中にいながら、バリ島を妄想してた。)
家の隣のチキンがコケコッコー♪とずっと鳴いてるのも、この日はなんだかバリの田舎風で許せる。
そして、同じ家がいきなり落ち葉やらを燃やし始めて、窓全開の私の部屋の中まで煙たくなってきた。いつもだったら、ムカッとして窓をピシッとしめるんだけど、この日は村人がなんか燃やしてるのね〜て勝手に妄想してなんだかムカッとしなかった(笑
気分は本当に持ちようで、素敵な気分で朝を過ごしていたの。

そして、思いがけずランチに誘われたレマイ カフェ&レストランが、まぁグアムもバリバリのリゾート地なんだけど『ここはどこ?』風で、トロピカル感満載のなんとも素敵なお店でした。
ランチ時間終了ギリギリで無理を言ってお料理を出してもらったので、他に何のメニューがあったかはわかんないんだけど、これがこの日のランチスペシャル。
私の大好きなグアム料理のチキンキャラグレンたっぷりで、BBQリブとチキンとレッドライス&サラダ付でボリューム満点のランチプレートでした。
急いで食べたのは勿体なかったけど、味はとってもよかったよ。ボリュームがスゴイから完食は無理で、残りはお持ち帰りしました。
ここは外で食べる席がたっぷりあって開放感いっぱいだったよ。ナーセリー(植物とか花をうってる場所)が隣接してて、初めて来たからなのかな? なんだかグアムじゃないような?グアムのような?トリピカルの島感たっぷりでよかったよ〜。
また今度ゆっくりご飯食べに行きたい。
I had a lunch at The lemai Cafe&Restaurant yesterday. We went there just about closing their lunch hours, however they were kind enough to serve us great lunch.
I couldn't study any other things on the menu, but this is their lunch special for this day.
This yummy lunch comes with Chicken kalaguen, BBQ ribs, Chicken, Red rice, and salad:)
It is a huge lunch, and Chicken kalaguen is my fave!
I couldn't finish it all, so I took it some to home.
This cafe locates next to a plant nursery and garden, so you can enjoy pretty flowers and tropical plants, too.
Food was great and yummy, so I will definitely go back there and spend more time to enjoy their food ( because I was in rush to eat at this time since their lunch hour were over)
I know Guam is a tropical island, but I really felt like I am a tourist visiting somewhere tropical place.

No comments:

Post a Comment