Sunday, April 6, 2014

学生時代に戻った気分で♪

あ〜、楽しかったぁ。
お友達がロスからわざわざグアムまで飛んできてくれた♥️
私がグアムで学生をしていた時に一緒のクラスになって、それ以来お互いにアメリカに引っ越した後も、良いときも悪いときも沢山シェアしてきた大切なお友達です。
2人が出会ったグアムで10数年を飛び越えて一気に学生時代に戻って沢山話して〜笑って〜飲んで〜歌って〜♪そんな数日間でした。
懐かしの英語学校やカレッジや彼女が住んでたアパートを回ったり、南部巡りやビーチ巡り、そしてチャモロBBQ食べて、ビーチバー&カフェ巡りもして、内容濃すぎ♪

私たちが当時グアムローカルでいつも一緒にお茶してた友達から、偶然(10数年ぶりに)連絡あって一緒に遊んだり、ふらりと出向いたカフェでこれまた10数年前に、彼女と一緒に面接受けた会社の人にばったり2度も出くわしたり、グアム狭〜い感もたっぷり。

一緒にあちこち出かけると、改めてグアムの自然の色彩の鮮やかさに感動させられます。
まぁ足りないもんも一杯あるけれどね、グアムの格段すごいところを、お友達にもたっぷり味わってもらえたかなぁ〜と思います。
私は割と『住めば都』で、どこでも住めるタイプだよ。そして今はアイランドライフを思い存分楽しみたい。
ふゆちんありがと〜!  Love U and miss U already♥️
また遊びにきてねん♪ 私もそのうち本土行くからね〜。


Oh, I had a really joyful time for a last couple of days.  My friend came to visit me all the way from LA.  When I was going to English Language School here on Guam,  we were in the same class more than 10+ years ago. We met.  We have been close friends since then and shared a lots of great times and bad times together.  Oh my,  It has been almost 15 years ago when we used to hang out on Guam together!
While she was here, we visited her old apartment, our schools, and all the places in the island. We ate Chamorro BBQ, had tropical cocktails and beer, watched sunsets, talked endlessly, laughed and sang a song together. 

It's almost miracle that one of our local friend contacted me a day before my friend arrived on Guam, and all of us got together:)  It has been... almost 15 years to have a coffee and drinks together.  However, it felt like just a few years ago.  Nothing has changed among us, and I really like that.
At the other funny thing happened. We ran into someone we both knew when we were in school here. We met this someone TWICE at different cafes in a few days.. This is so weird, and it shows how small guam is.

When some friends or family come here and show them around Guam, It always remind me  and appreciate how beautiful this island nature offers.  It is not a perfect island, but I hope I could show my friend at this time a lots of great side of Guam. 
I always think, "wherever you live is the best place."  I want to enjoy fully while I am here.
Thanks, Fuyu-chan:) I love U and miss U a lot already, hopefully I visit you very soon:)

4 comments:

  1. たくさんの時をシェアしてきた親友って、素敵だね!
    そして、わたしは、はっちゃんと出会ってから、これからの時間をシェアしていけたら幸せ❤
    またこうやってグアムで大切な仲間と再会できるとよいね*^^*

    写真、素敵☆

    ReplyDelete
    Replies
    1. ひろまめちゃん、友達期間も年数にしたらすごいけど、本当にあっという間だよ〜。
      彼女が遊びにきてくれて心から楽しい時間をすごせました。
      私もひろまめちゃんと同感♥️
      ひろまめちゃんは、オンライン越えて本当に逢った時からなんだかずっと友達だった感がすごい!大切なお友達だよ。 いっぱい濃い〜内容をシェアしてきたし、今度大宮行く時はもっと時間取るからぁ〜、一緒に遊びましょ〜♪

      Delete
  2. 3週間前にグアムにいたなんて、本当に夢のよう!
    あの湿気を帯びたトロピカルな空気と、サンゴの欠片の白い砂浜、いろんな色を映した海、情熱の色を宿した花々。
    濃密で楽しい3日間をありがとう!
    写真を眺めながら、あの時間を振り返っていました。
    また、いつか、会いにいくね。
    一緒に学生時代を過ごせた奇跡に、乾杯。

    ReplyDelete
    Replies
    1. かんぱーい!!
      こちらこそ遊びにきてくれてありがとう。
      何年経ってもあの頃の感じは抜けないよね〜。
      ちょっとずつ変わってるけど、基本はかわんないもんね〜、グアムって。
      ここならではの色彩とか暑さとか沢山味わってもらえたかな〜?
      ライトビールもね(笑
      私もまた日本でもアメリカでもあいに行くからね〜。

      Delete