Wednesday, February 12, 2014

もらいもの

最近のグアムは快晴です。日本が大雪だったからこの時期グアムへ来た人はラッキーだよね。でも、寒波の影響なの? お昼間は当たり前にトロピカルな気候だけどね、グアムでも朝方は涼しいというか、肌寒いくらいだよ。

先日お友達が、彼女の家具付き借家物件に、家具持ちの人が急ぎで入居する事になって、家具を処分するからなにかいらな〜い?っていきなり電話あった。
別になんにもいらなかったんだけどね、遊びにいってみたら丁度いいソファーセットがあったからもらっちゃった♥️ ラッキー、 ウニごんも気に入ってる様子でよかったわん♪

そして、近所に新しいラーメン屋さんができました。
日本のチェーンでみそラーメン専門の『味噌屋』さん。アメリカ本土にも何店舗があるそうです。麺は太めでスープは3種類の味噌から選ぶって感じでした。私が選んだ味噌は1番さっぱりタイプの味噌だったけど、私にはかなりこってりだったかな。美味しかったけどね〜。
この辺りを歩いて3分以内に中部地区で有名な『藤一番ラーメン』や『麺食い』っていうラーメン屋さんもあるから、ますますラーメン激戦区になったよ。
他にもラーメン屋はあるし、グアムの人はラーメン好きなんかな?

It has been really warm sunny days recently. It is lucky for Japanese tourists who came to Guam during this time since Japan got hit by severer snow. I would say weather around the world seems unpredictable now a days. To my surprise, it is very chilly in an early morning here on Guam, too.

I got a phone call from a friend out of blue one day, and she asked me to check if I want some furniture from her rental property.  She has a furnished condo for rent, however, a new renter wants to move in with his furniture.  My friend needed to get rid of hers right away since there was no space for her to store them and new renter moves in that same evening. 
First, I didn't want anything, but when I looked a coffee table and sofas, that caught my eyes...ummm maybe I can use them for my room.
So, I got them for FREE of charge! I am happy, and so does my friend. Yay :) 
I think Uni likes her new single seater, too. Great.

Next day, I went to a new ramen noodle restaurant "Misoya" for a lunch. I think this is Japanese franchise restaurant, and there are several stores in US, too. It is all about Miso ramen. You can choose among 3 different miso form different regions,  Noodles are a bit thick, and soup tastes a little salty and think for me, but it was good.
Within 3 min walking distance, there are already 2 other ramen noodle restaurants. It is a ramen noodle hot spot area. I guess Guam people likes ramen a lot.

No comments:

Post a Comment