Thursday, October 10, 2013

体を動かす事

日本にいた数ヶ月間にラスベガスでも通っていたヨガにかなり精力的に通ってました。
体重はまぁそこそこをキープしつつあんまり減る事はなかったんだけど、体が多分今までの人生で筋力的にも柔軟性もピークだったように思う。なかなか自分撮りをするのも人にお願いするのも恥ずかしくてねぇ〜。でももっとちゃんとポーズを記録しておけば良かったと思った。 
ヨガやってる人写真撮るといいよ。どれだけ頑張れたかちゃんとみれるから。
写真は日本で撮ったものだけど、ヨガをしてないこの一ヶ月ちょっとでもうココまで後屈も足も上がらなくなっちゃったもん(泣)
そして、日本の最後2週間からこっち来て数週間のダラダラ生活のおかげで体がむっちり重い(笑)
ご飯食べるの大好きだし大食いなので、食事コントロールは無理!体を動かしてカロリーを消費するしかないのだ。
そして、ダラダラ生活(ちょっと引きこもり中)からも脱出しなくては。。。と思う今日この頃。
朝早起きできないしグアムは雨が続いててなかなか外に歩きに行ってなかったけど、やっとまた歩き始めました。
そのうちヨガも行くよ〜。
グアムには今まで通っていたビクラムヨガはないけど、アシュタンガービンヤサヨガのスタジオがあるの。前に数回行ってみたけどなかなか感じのいい場所だったから、今度行ってきます。
久々にビーチ歩いたら、綺麗な夕焼けがみれた♥ 
こんなんもグアムに住む醍醐味です♪
Untitled Untitled
While I was in Japan for several months, I practiced yoga so often. My weight didn't change much, but I think my muscle level and flexibility was at the highest peak of my life. I should've taken more picture of poses,but I was kind of shy to ask someone or even myself to record it. I would highly recommend to take pictures of poses if you do yoga so that you can see your own improvement.
Anyway, I haven't practiced yoga over a month now, and I am getting super lazy recently. I feel so heavy and I can feel my muscle and flexibility is running way from me:( I had millions of excuses not to exercise (cannot wake up early, raining all day, ate too much..) 
However, I just went for a walk on the beach yesterday.  I saw pretty sunset sky.  To see these pretty nature, exercising  is so worthwhile. I will check out a yoga studio here soon. Hopefully I will get my muscles and flexibility back!!

2 comments:

  1. Nice tennis shoes! :-)

    Your yoga poses looks great! Like from textbook :-) I very proud of you that you found this passion.
    Marcela

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi, Marcela.
      My shoes looks like they are from movie "Tron" haha.
      I haven't practiced yoga since I've got here, and I just kept thinking of need to go back to practice. It has been rainy days, and I am in LAZY mood.

      Delete