Tuesday, September 3, 2013

家族でうなぎ♪

妹ちゃんに夏のボーナスが出たぁ〜(ってちょっと前だけどね)
家族みんなで多治見市の老舗のうなぎ屋さん『うおせき』へ行ってきたよん♪ 
年々高価になるうなぎ。普通にスーパーで買っても高いんだもんね、うなぎ屋さんでご飯なんて超贅沢。
家族みんなうなぎ好き♥ ワクワクです。
うなぎボーン(昔これ学校給食ででてたよね。好物でした。)とボリュームたっぷりなう巻き。
私はうな丼の並をオーダーしました。
うなぎの肉厚がスゴく食べ応えアリ、
皮はパリっと香ばしくて、たれも濃厚で美味しかった♥
妹ちゃんの頼んだ櫃まぶしもすごかった。
おひつの上にうなぎが敷き詰められてて、最初から混ざっているタイプの櫃まぶしよりも見た目に圧倒感バッチリ!
(ってご飯食べるのに夢中で、写真撮るの忘れた。)
ご飯が来るなりうなぎに集中しすぎて会話もない家族全員(笑)
でもお腹満足うふふ♥な夜でした。
理夏しゃん、ごちそーさまでした♪
そしてこの日のアルアルさんは何枚撮っても親父風に映ってて笑える。
IMG_2073 IMG_2074 IMG_2077 IMG_2086 IMG_2087 IMG_2090 IMG_2097
My sister got summer bonus from her job, and she kindly treated family dinner:) So, we decided to go to the restaurant called "Uoseki" to have an eel. Eel is getting very expensive nowadays. You can buy them at a grocery store, but you need to go to the specialized restaurant to eat good tasty eel. It is one of our favorite food, and everyone was so looking forward to eat them.
As soon as food was served, we didn't even talk but concentrate on our food. Meat was so juicy and thick, its skin was nicely crunchy, and sauce was tasty. It was just perfect!!! 
Thanks to my sister Rika :) All of us were super happy and it was a great family get together.

2 comments:

  1. It is SOOO nice to see the whole your family together!
    M.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha, I am the only one in the family trying to take a family photo, so whenever I am with them, I need to take a picture.

      Delete