Saturday, September 28, 2013

『進撃の巨人』& "Beauty Is Embarrassing"

ドラマ『半沢直樹』は終わっちゃったけど、
私にももう1つ楽しみなアニメ『進撃の巨人』がある♥
宮崎駿氏も作品も大好きなの沢山あるし世界的にも有名だけど、
こういうテレビシリーズでも日本のアニメはスゴくて、
なんだか日本人である事を誇りに思う(笑)。
これを教えてくれたひろまめちゃん、感謝感謝♥
I LOVE this anime "Attack On Titan". My friend introduced it to me , and I am loving it.
If you are in US, you can watch episodes on Hulu.com.
I am little geeky because I love these animes, and so proud being Japanese:) This is very popular among a lot of adults in Japan. Can't wait for a next episode.

これは2,3日前にみた"Beauty Is Embarrassing"という映画。
残念ながら日本では公開されてないみたい。
Wayne Whiteというアーティストのドキュメンタリーなんだけど。この人超マルチにアートを作る人で、ものすっごい刺激受けた。
I was so inspired by this movie "Beauty Is Embarrassing"
Wayne White is BRILLIANT!
This movie definitely made me wanna start doing some art project. I love these movie that inspires me and motivates me.

Friday, September 27, 2013

キラキラの横浜☆

☆キラキラの横浜の夜景と(最後の写真は)日の出から数分後。
The glitter in Yokohama. Breathtaking night views. 
Last picture is a little after sunrise.
IMG_2268 IMG_2306 IMG_2305 IMG_2303 IMG_2501 IMG_2551

Wednesday, September 25, 2013

横浜再びぃ

横浜のランドマークタワーは超高層ビルとしては今日本で2番目に高い建造物だそうです。どうりで高いわけだね。
ラッキーな事にこの日は花火があがりました。
この風景はまだまだ最上階に近いわけじゃないけれど、十分の高さです。あれ? 花火がかなり下に見える。
少し曇っていたから窓の外に雲が流れて、時折花火が見えないくらい。
その後雲が晴れた後の夜景は最高でした♥
Land Mark Tower
bath room window  at Yokohama Royal Park HotelFire works watching from my hotel room
昼間は、山下公園→元町外人墓地港の見える丘公園などの場所をプラプラしてお茶をして、そしてなぜかドンキホーテに立ち寄りお買い物(笑)
山下公園で /Yamashita park 元町 横浜 / Motomachi Yokohama 外国人墓地へいく道 港の見える丘公園 港の見える丘公園
fruits tart
夜は前回の横浜来た時に乗ったコスモワールドの観覧車を見に行ってから、あちこちのモールへ立ち寄ったり、横浜に住んでるお友達に逢ったりしました。
ショッピングセンターの『MARK IS みなとみらい』へも行ったよ。
『MARK IS みなとみらい』は、お洒落な外観と可愛いお店やレジャー施設がが沢山詰まったモールだったよ。
レストラン階では最近あんまり飲まないお酒を少しだけ飲んだり、串揚げバイキングなるものに挑戦してきました。
Cosmo World Ferris wheel
Mark Is Minatomirai
ummm yum yum beer!
All you can eat deep fried sticks restaurant at Mark Is
2回目の横浜♪だったけど、まだまだ行く所沢山あるねぇ〜。ウインドウショッピングも楽しかったし、美味しいコーヒーも飲んだ。そしてスゴく夜景が綺麗な街でした♥ 写真は次回のブログポストに載せます。

I stopped by in Yokohama one last time before I left Japan. This was actually second time to visit this pretty city. I picked up to see more tourist spots besides famous China Town and Yamashita Park at this time, to see a friend there, and to enjoy {window} shopping.  
The tall building in the first picture is Land Mark Tower where is the second tallest building in Japan, and it's got a hotel (Royal Park Hotel Yokohama), restaurants, and shopping mall inside. The view from the hotel rooms and the restaurants are absolutely beautiful. I am not from a big city like Tokyo or Yokohama in Japan, so I just glued myself to the windows to see this beautiful city views and took a tons of pictures. I'm still debating which one to upload...

Monday, September 23, 2013

築地Fever

日本の台所といえば、築地。
今回は築地市場内&場外両方を攻めてきました!
早朝の築地はすごいらしいのですが、そんなに早く起きれないから、結局プラプラしたのは9時頃。
買い出したモノを載せた台車やちっさい車でブンブン走るオッチャン達と外国人観光客に混じって、散策してきたよ。
魚介類だけでなく、鰹節専門店や練りもの専門店や漬け物やさん、金物屋から道具屋さんといろいろある。 食べ物屋さんも沢山で、お寿司はもちろん和食も洋食も数えきれない程あるし、どこに入るか本当に迷っちゃうよ。
『吉野家』の第一号店も場内に発見。
中国系とヨーロッパ系の観光客の人達でごった返してました。
IMG_2773 September_tokyo IMG_2735
朝ご飯に築地場内にある『かとう』さんでぶりの照り焼定食♥ 小さなお店が建ち並ぶ場内は、スペースがあんまりないので、カウンターが壁づたいに2つ。お客さんが入れ替わり立ち替わりで忙しそう。
IMG_2744 IMG_1608 IMG_2749
食後のコーヒーは『珈琲の店 愛養』
超レトロな感じ?築地っぽい?お仕事が終わったおじさん達が一杯の見に来るような感じ。 
コーヒーを飲み終わると暖かい緑茶をだしてくれたよん♪
カウンターのお客さんの話し振りがいかにも東京チックで、地方出身の私には面白かったぁ。
IMG_2763 IMG_2765 IMG_2766
そして築地に4月にきた時にも食べた『井上』の中華そば♪ここは築地市場外にあります。
私はラーメンよりも中華そばが好きだなァ♥
小さい頃食べたチャルメラっぽい味がたまんない。4月に来た時から是非もう一度と思ってまた来ちゃった♪
メニューは中華そばのみ。とにかくいつみても行列です。
おじさんは手際よくひたすらラーメンを作り続けてます。
すっごく美味しいよ。
IMG_1617IMG_1612IMG_1614 IMG_1615
築地市場内&場外には沢山の卵焼屋さんがある。
焼きたてアツアツの卵焼きと冷たいものと選べたから、このお店ではアツアツをチョイス♪ 
やばい、眉間にシワがぁ。。。(涙)
DSCN1126
そして、刃物屋の『正本』さん。
ここで、お友達が包丁をギフトしてくれました。
包丁は運を切り開いたり悪運を断ち切ったりすると言われていて、新しく人生を出発する時などに贈り物として良いそうです。これ使って頑張ってお料理します。ありがとう♪
IMG_2758
In Tokyo, Tsukiji has the fresh fish market opens 3am, so around this market there are a tons of shops and restaurants serving very early in the morning for market workers and others. They serve pretty great food using fresh fish from the market.  I found a lots of foreign tourist enjoying Sushi here :) 
Of course I need to check this place out! These tiny shops and restaurants gave me nostalgic feelings. 
I had Teriyaki yellowtail combo, Chuka-soba(its very similar to Ramen),and Japanese style rolled omelette on the stick:)
Oh my... they were so good. FYI I didn't eat everything myself, tho. I shared with a friends. (just in case you are wondering)

My friend bought me a kitchen knife at Masamoto (last pic). Kitchen knife is the great gift for a person who starts his or her life fresh. I've never had such a nice knife for my own, and I am very excited to use it. Thanks:)

Saturday, September 21, 2013

念願のアフタヌーンティー

素敵なホテルでアフタヌーンティーはずっとしてみたかった。思い起こせば20歳くらいの頃、お友達と香港のリッツカールトンかペニンシュラに行ったの。ゴージャスな感じと気品の高さに怖じ気づいて、ロビー止まりでお茶できなかった事を思い出します。
私はあの頃と比べるととりあえず2倍くらいの歳なので、東京進出ついでにお友達にお願いして連れて行ってもらいました。
ペニンシュラホテル東京か帝国ホテルか、その他にも素敵なアフタヌーンティーは一杯あったんだけどね。 この日はお友達が昔働いていた帝国ホテルへ行ってきましたよん。
Imperial Hotel Tokyo
4月に東京きた時に帝国のパンケーキ食べたの。まんまるで色が均等でめっちゃ美しく、お味も絶品でした。
アメリカのパンケーキなんかよりも絶対日本のパンケーキのがいいよ。美味しさがぜんぜん違うもん。
ホテル内のロビーにあるレストランカフェでもアフタヌーンティーはできますが、今回はリッチに17回にあるラウンジ『アクア』へ。
Imperial Hotel Tokyo
皇居がドカーンと見渡せる窓際の席に座りました。
実は生まれて初めて皇居をみた(笑)こんな東京のど真ん中で、思ったより大きな所にお住まいなのね。
afternoon tea at Imperial Hotel Tokyo
紅茶は確かアクアブレンドを頂きました。ダージリンと何かのハーブが混ざっていて、香りもいいし美味しかった。
紅茶がさめると暖かいポットを持ってきてくれる気遣いや、途中でコーヒーが飲みたくなったら持ってきてくれるのもなかなか良かったよ。
食器類は全ての『ノリタケ』のもの、シルバー達もずっしり重くていい感じ♪
afternoon tea at Imperial Hotel Tokyo
メインの前にコーンスープといくらと蟹ののった一口パイがでてきました。
afternoon tea at Imperial Hotel Tokyo
3段のトレイを持ってきてくれる時に全てのサンドイッチ、スコーン、ケーキ類について説明してくれます。
でも、もうなんだか忘れちゃったんだけど。
アフタヌーンティーってやっぱり食べきれないよね〜とかいいながら、ほぼ完食。(ほぼね。)
全て美味しかったけど、スコーンとマカロンはスゴく美味しかった。マカロンを心の底からウマい!と思うよりは、あの可愛さに負けて今まで食べてたけど、このマカロン達は美味しかった。
afternoon tea at Imperial Hotel Tokyo
afternoon tea at Imperial Hotel Tokyo
満腹&ご満悦。ゴージャスな気分を味わえました。
天気がもっと良かったらきっと眺めもサイコーだっただろうなぁ〜。
友だちに紅茶飲んでる私を撮ってもらったら、すけこましてる〜(笑)って散々言われました。あはは。
たまには素敵な場所でお友達と一緒に楽しい会話と美味しいアフタヌーンティーにまた行きたいです。
IMG_2722 IMG_2716
その後ラウンジの奥にある、別室を見せて頂きました。
もっとイギリスのティールームっぽい感じになってて素敵です。
その中でも日比谷公園と皇居をもっと一望できる素敵なお席があり、よく有名人や著名人の方々が使われるそうです。
あっ、でもチャージ料を支払えば一般の方ももちろん大丈夫みたいですよ。
夜景も綺麗なんだろうなぁ♪ いつか私もここで。ふふふ。

While I was in Tokyo, I went to have an afternoon tea at Imperial Hotel Tokyo. I always dreamed of having an afternoon tea at a pretty hotel.
When I was around 20 years old, my friend and I was at Ritz Carlton or Peninsula Hotel in Hong Kong to have a tea. But it looked so gorgeous and too formal for us that we couldn't go in there. Now,I am already twice of that age, so I was so ready:)

On17th floor of Imperial Hotel Tokyo,  "Aqua" was the place I enjoyed my tea at this time. From the window, you can overlook Imperial Palace. To tell you a truth, this was my very first time to see Imperial Palace. It kind of surprised me how big and green this place is!
Tea, Food, and service of the staff was excellent. 
Scones and Macarons tasted super yum!
Chief Manager of the lounge showed me a back room where  looked more like a traditional British Tea Lounge, and the view from there was awesome! 
One day, I am going to have a tea there:)

Thursday, September 19, 2013

今日は雨

今日は一日中雨降りです。
今日グアムに遊びにきてる人かわいそうだなぁ。
せっかくの満月も今日は見えないなぁ。
Oh my, it has been raining ALL DAY!
I won't be able to see a full moon tonight:(




Wednesday, September 18, 2013

グアム到着

日本で大量の写真を撮ってきたから、未だに日本の話題ばかりのブログになってますが、実は数日前にグアムへきました。台風を避ける為に3時間半のフライトが4時間半もかかったんだよ〜。
ねこちゃんとウニちゃんにも逢い、涙の再開を果たしました。♥ 親バカですが、やっぱりMY猫ちゃん達が一番かわいい♪
そしてお友達がWelcomeのケーキをごちそうしてくれました。
ココ数日間、日本で爆発していた食欲を押さえるのが大変です。(笑)
ヨガもしてないし少しお休みしていたエクササイズも再開しなくちゃで、昨日は公園にウォーキングに出かけました。
Yogaにも通ってみよ〜、それとグアムでは結構5Kのギョギングやウォーキングのイベントがあるんだよ、それもそのうちエントリーしてみようと思ってます。
そして、今日は早速グリーンカードの更新の手続きをしたよ。
あちこち放浪してるのも割と好きなんだけどねぇ〜、これからはグアムで新しい生活の始まりです。
IMG_8947 Finally got "Vogue" September issue :) it's so heavy that I can do some exercise with it. #septemberissue #vogue I missed her so much!! Finally reunite with my babies :) IMG_1191
Because I took a tons of pictures, my recent blog posts are about Japan. However, I flew to Guam several days ago. 
I finally met my two cats, Neko and Uni :) Oh, I love them so much. I missed them so much!  My cats are the best of the best of the BEST!!
My friend brought me welcome cakes. Since I ate too much of good food in Japan, my stomach stretched and I can afford to eat a lot.
Eating a lot is okay for me as long as I get back on working out. So, I went for a walk in the park yesterday. Maybe I will start going to Yoga studio here or to sign up for 5K run/walk events soon.
Today, I applied for my green card renewal. 
I like the life that I am just floating around places, but I start to build my life here slowly for now and enjoy an island life as much as I can:)