Monday, August 5, 2013

花火パーティー@ようこzのお家

あはは♥ アイポン写真(得に私のアイポンは古いので)画像が鮮明でないぶん、若々しく写る。きゃは♥
『キンチョーの夏』って感じだなぁ、私。
8月3日は土岐市の花火でした。
先日ブログにも書いたけど、こんな小さい市で8000発もあがるんだよ。
お友達のお家がちょうど花火の仕掛けのある場所の対岸にあるから絶好の場所からの花火見物パーティーにお呼ばれしました♥ 

仲の良い友達達と私の妹ちゃんファミリーも急きょ招待してもらっちゃって、みんなで飲んで食べてワイワイ楽しかったよ。
お料理はすべてお友達みんなの手作り。 先日のお料理教室で習ったメインのスペイン料理を始めどれもこれも美味しかったぁ♪そして、Mちゃんの手作りデザートのパンナコッタも絶品でした。
アメリカでは友達とよくホームパーティしてたからなんだか懐かしく思ったよ。やっぱりこういうのっていいね♪

花火は超ド迫力! 土岐の花火スゴい〜って改めて見直したよ。
爆発する音がお腹にド〜ンって響く響く。灰が手に取れる程近くだったんだよ。2歳のアルアルさんすっごくビビってました。
キャノン君を持って行ったけど、三脚なしだったから花火は上手く撮れなかった。。。ので、動画を撮影しました。
動画を編集するのってムズイね。
ナイアガラの滝も流れてます(笑)暇だったらみてね。

私は念願だったお母さんの浴衣を着ったよ〜ん♪ それとお師匠さんからの赤の鼻緒の下駄を合わせて。
もっと浴衣来てお出かけした〜い。背中がしゃん!っ手するし気持ちいい。(しかし、自分では着れませんの。練習しなくちゃね。)
よーこz、素敵なパーティー誘ってくれてありがとう♥
来年もまた土岐の花火パーティーに参加したい!
IMG_1199-001
Al & Hatsue 花火大会パーティー@ようこz
花火大会パーティー @ようこz

Selfie with my old iphone is always good. Resolution is so low, so it doesn't capture very clear. The result = I look young. hehehe.

August 3rd 2013, Toki Fireworks show was held.
My friend happened to live right across the river bank where the fireworks were shot.  It is the best place to watch the fireworks. Every year she throws a home party.
My sister's family joined us, too:) Thanks my friend for inviting us all.
All my friends cooked and made yummy foods and desert for this party. They were amazingly delicious.  I LOOOOOVE home party!
Fireworks were very beautiful and sounds of bursting gun powders were so powerful. You can almost touch the ashes from them.  AL was totally scared of loud sound, and I don't know if hatched any of the fireworks. 
 I brought my Canon but no tripod:( I couldn't capture good shots, so  I did record a part of the show.
I wore yukata !( summer kimono) I really enjoyed wearing it. Love it ♥ I wish I can wear more often. Actually my mom helped me to wear it this time.. I need to learn how.
It was a great summer day. I really want to come back to join my friend's fireworks party next year!!!

2 comments:

  1. You look very beautiful! It is nice to see your sister's family :-)
    Marcela

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marcela, I am glad you saw my sister and her family in there.
      My sister is a very busy person, so it was so nice to hang out with them:)

      Delete