Friday, August 23, 2013

月明かりの夜空にぃ〜♪

私はカーテン締めて寝ないから、本当に月明かりがスゴくって
そろそろ満月かなぁ〜と思ってたら
8月21日の午後10時45分満月だったよ。
これは私のカメラの師匠がとったお月様♪
さすが師匠♪ クレーターもはっきり見えるしきれぃ〜♥
満月にするリチュアルを調べていたら、
満月は今までの事に感謝しつつこれからの事をお願いしたり、
解放されたいと思う事を解き放ったり、
瞑想したり、
パワーストーンを月光浴させて浄化させたり、
後はお財布フリフリして金運アップ♥(←これは結構有名らしい。って私もしらなかったけどネットにいっぱい載ってたよ。)
なので、ちゃんと全部やってみた。
お財布フリフリ効果あるといいなぁ〜(笑)2DSC_2260
満月を眺めながら月光浴をしていると、
虫の鳴る声もずいぶんと聞こえるようになってきて、
秋ももうすぐそこかなぁ〜なんて思うけど。。
昼間の土岐市なかなか暑いです。
市立図書館いったら満員御礼。みんな涼みにきてます。
こんな日はお母さんとコメダ珈琲でまたまたかき氷デート♥
今回は抹茶金時ミルククリーム氷(mini)にしました。これでminiサイズ。ちなみにレギュラーサイズ頼んでる人、あんまりみた事ない。。
こんなめっちゃ暑い夏ももう後少しかな? 結構日本の夏楽しいよ。
I feel autumn is around the corner at night, but midday is still brazing hot:)  #toki #japan #weather IMG_1758
I don't usually close my curtains when I sleep, and recently it is very  bright outside because of moonlight. It was  full moon around 10:45pm  last night (Aug 21, 2013) in Japan. The picture of beautiful full moon was taken by Shisho Roger ( my mentor & teacher of photography). It was very beautiful moon. I researched some rituals of full moon, and I did all of it. You can do manifestation, meditation, cleanse power stones, and oh the most interesting one is shaking your wallet under the moon light for calling more money:) We will see...

Under the moonlight, it felt like autumn is around the corner, but midday was still brazing hot hot hot in Toki-city. I went to a public library and there was a full of peeps!! Everyone came there for A/C.  I don't blame them, tho.
My mom and I had a shaved ice date at Komeda Coffee Shop again ( maybe a ritual for hot hot hot day!)
We ordered one green tea flavor shaved ice with sweet red beans, milk and soft ice cream. GORG!  By the way, this is only a mini-size, and it can feed two people easily. I have never seen anyone ordered a regular size.
Well, summer is almost over, and it is kind of nice to experience summer in Japan.

No comments:

Post a Comment