Sunday, August 18, 2013

アルアルさんと行く@あさもや大自然プール

またまたアルアルさんモノです。

いつも仕事で忙しい妹ちゃん♪が珍しくお盆休みをとったので、みんなで一緒にプールへ行ってきましたよん。
それも超マイナーな『あさもや大自然ブール』(笑)
っていうか、隣の市にある初めて知った個人経営プール。
大小の2つのプールに海の家っぽい感じの建物があって、な〜んか私が子供の頃にタイムスリップしたような所だったよ(笑)かなり前は山水?川水?のプールだったみたい。今は水道水です。(張り紙してあった。)
アルアルさんはあんまりプール好きではないので、妹ちゃん、ライアン、私で、アル君を盛り上げるのに必死でした。まぁ、なんとかミッションは成功しましたけど。
遊ぶのに夢中になっちゃって、時々日焼け止めヌリヌリしたけど背中が焼けちゃった。あちゃ〜。
プールで思いっきり遊んだ後、妹ちゃんの家で全員爆睡♪
恐るべしプールの威力!
CIMG0564
CIMG0568CIMG0572
CIMG0638
CIMG0629
CIMG0577CIMG0597
IMG_0009-002CIMG0600-001CIMG0604 CIMG0587CIMG0616
CIMG0640
My sister is always busy working. She doesn't usually take off from work, but she finally took her day off last friday! She invited me to go to a pool with her family:) 
We went to Asamoya Natural Pool in neighbor city.  It is a super minor place, and we've never heard of this place before.  This place reminds me of my childhood pool...or maybe nothing hasn't changed for many many years. They used to use natural water from the river or underground?, but they now use tap water. The sign said water in the pool is not too cold anymore because of tap water:)
Al is not a big fan of pool, so we, (my sis, Ryan, me) was trying so hard for him to have fun in the pool. I guess mission was successful!  
After we went back to my sister's house, all of us crushed out just like when we used to be kids after playing in the pool.

2 comments:

  1. すごーい!自然もいっぱいだし♪
    楽しそう!
    そしていちごちゃんはナイスバディ❤*^^*

    ひろまめ

    ReplyDelete
    Replies
    1. ひろまめちゃ〜ん、いやぁ、ビックリした。こんなプールがもう数十年存在していた事を知らなかった。
      今年から土岐市民プールも閉鎖され、ますます悲しい田舎度が増す土岐市。
      でも、となりの市にまだこんなプールがあってよかったよ(笑)

      Delete