Saturday, June 29, 2013

ネコちゃん達に逢いたいよ〜。

日本へ4月に戻ってきてからもうそろそろ3ヶ月。
ネコちゃん達に逢いたいよ〜。
ネコとウニ、元気にしてるかな?
今日の土岐は雲は多いけど青空です。
良い週末を♪


It has been almost 3 months since I came back to Japan.
I want to see my cats badly.. I miss them so much:(
I hope Neko and Uni are doing wonderful time together. ( maybe not "together" part..)
It is cloudy but sunny today in Toki.
Have a wonderful weekend, everyone!

Friday, June 28, 2013

お庭の野菜

梅雨の毎日が続いてます。
お母さんにお庭の野菜が少しずつ食卓に上がるようになってきました。
やっとトマトが赤くなり始めてきたよ。ちっちゃなナスとゴーヤも段々大きくなってきました♪
Mom's veggies:) 062813 #mymomisgreat
It is still middle of rainy season here in Japan. 
My mom's veggies are growing bigger, and we already ate some of them. This morning, we found out tomato is changing its color to red a bit, and eggplants and bitter melons are growing more! Can't wait to eat them:) 

Wednesday, June 26, 2013

瞑想 / Meditation

私の通っているビクラムヨガではポーズを始める前に
”Yoga is a moving meditation."(ヨガは動きながら瞑想する事)と言います。
ヨガ中にある時は先生の声が頭の中にすんなりと入ってきて、言う通りに体を動かしポーズに集中し息を吸ったり吐いたりする事も意識し集中できる。
でも、ある時はヨガ後に何食べよっかなぁ〜?から、これから先の事やたわいもない事を絶えず考えていたりして、自分ではっと気が付いてまたポーズに戻ったりする。
ヨガ練習中はちゃんと先生の声とポーズと自分の息づかいにだけを意識するように努力してるんだけどねぇ〜。
90分間一点に集中する事って難しいんだよねぇ〜。
ホント息する事だって普段は忘れてたりするしね〜。

最近読んだ数冊の本には毎日の瞑想が脳にも心の平和や幸福を保つのにもとても良い♪っと書いてあったので、瞑想How to本も図書館で借りてみた。
最近は朝10分くらいの瞑想をするようにしてるけどぉ〜、
これがまたヨガの時以上に他ごと考えちゃって難しい。
ヨガで『瞑想』した後の心は清々しいのはなんとなく感じてるよ。でも、ただ座っての『瞑想』は正しくできているのかも?よくわかんないんだなぁ〜今のところ。
だけど。。。
ヨガ後に清々しくなった後の帰りの地下鉄で、もたもたしてる人や人の迷惑を考えない人達がたまにいたりすると、いらっ!としてる自分自身に心ちっちぇなぁ〜と嫌悪感を感じる事もありで、心の平和はどこよぉ?
まだまだ修行が足りませんわ。
そして、今日はベガスに住んでる時にかな〜りお世話になった、『韓国冷麺』(インスタントですぅ♪、しかもゆで卵は面倒でなし!)をひっさしぶりに食べたぁ♥ ウマウマ。
今日は雨降りなのであんずちゃん、家で中で大暴れでした。
After yoga practice
UntitledKorean cold noodle is one of my fave Korean food:)Anzu 062613 stressful day for her cuz rained all day:( #dog
Bikram yoga instructors usually begin saying with " Yoga is a moving meditation."  Some days I concentrated so much on instructor's voice, breezing, and posing. The other days, I kept thinking of what I should eat after yoga, thinking of my future and everyday things...and I forced myself to come back to practice yoga.
According to some books I read, meditation is the key to keep your peace and happiness, and it is good for your brain, too.
So, I've borrowed a how-to-meditate book, and started meditating daily a few days ago.  I feel much happier after yoga ( moving meditation), but I haven't felt any after sitting meditation yet. I guess I need to learn more about howo to do a meditation. So, see what happens:)
I've eaten my fave Korean cold noodles after yoga today. This is my must-have-food after yoga when I lived in Vegas. It was so yummy:) 
It was raining all day today, so Anzu was running crazy at home.

Tuesday, June 25, 2013

お気に入りのイラスト作品本

最近頻繁に土岐市立図書館に出没してます。
本はフィクションは『1Q84』以来最近読んでないんだけど、ノンフィクションはあれこれ借りてきてます。ヨガ&瞑想、自己啓発&心理関係、暮らしもの、経済、アート系など、ジャンルは様々です。
館内をぐるぅ〜と回って、あれこれ手に取って借りてくるので一度に借りれるのが10冊までなので、それ以内にするのが大変です。文章を読むのも好きだけど、ビジュアル系の写真やイラスト本も好きで、眺めてはインスピレーションを貰ってます。
最近借りた本でヒット作♥
『きもの番長』
着物をきてお洒落してカフェに行きたい。という私の夢にぴったりな本。イラストも可愛いし、モダンな着こなし方や着物の説明もちゃんと載っててますます着物熱が上がった一冊。
きもの番長/松田恵美 きもの番長/松田恵美 きもの番長/松田恵美
そして、次は『滝平二郎氏のきりえ名作集』
学校の工作の時間が嫌いだった私が小学2年の時に、自分で描いた絵を大満足して絵を描く事が好きになったきっかけの『モチモチの木』の挿絵を作ったのが彼。
眺めているだけどほんわかする作品ばかりで素敵です♥
版画やきりえ独特の太い線も色使いも大好きです。
きりえ名作集/滝平二郎 きりえ名作集/滝平二郎 きりえ名作集/滝平二郎 きりえ名作集/滝平二郎
そして、最後はこの間もブログで書いた中原淳一氏の本。
これはこの間作品展を観に行ったとき買いました。
目の大きな女の子達、お洋服も髪型もおしゃれで、乙女な感じが大好きで毎日眺めてます。
自分の好きな絵や写真をみるとすっごく刺激されるなぁ〜。
私の作り出す物が誰かに刺激や夢を与える。。
いつかそんな風になりたい。
中原淳一 中原淳一 中原淳一 中原淳一
Recently, I frequently go to Toki Public Library. I haven't borrowed any fiction book since "1Q84" by Haruki Murakami, however, I am pretty open to any other genre of books.
I can only borrow 10 books maximum, so I go around every section, pick whatever catches my eyes, and then decide 10 books. It is hard!
These 3 books are my fave art and illustration books so far. I am getting inspired by these, and I love it.
It is one of my dream that my creative outlet ( drawing, illustration, photos, craft.. whatever it is) would inspire someone:)

Saturday, June 22, 2013

お母さんの庭から

2日間シトシト振った雨が、今朝起きたらやんで青空になってた。
お母さんのお庭にでて、花と野菜を観察。
ついでに金魚とメダカとカタツムリも観察。
トマトはまた一段と大きくプリプリになり、ちびゴーヤ、ちびナス、ちびキュウリ発見♪
梅雨と言えば紫陽花♥白い蝶々がとまってました。
今日から早起きをする事に決めたのです。(だからお母さんに今日は晴れたのね♪といわれました。)
Hydrangea & butterfly from mom's garden 062213
This morning, I can see the blue sky outside after almost 2 days non-stop-puring. I went out to my mom's garden to check the flowers, veggies, and goldfish. I found a snail, too!
My mom's veggies are getting bigger. I saw small eggplant, small bitter melon, and small cucumber. 
I captured a beautiful hydrangea with a white butterfly:)
I decide to wake up more early ( well,today is the very first day, tho), and mom said because I woke up early, the rain stopped! haha

Don't let anyone steal your peace.

"Don't let anyone steal your peace.” 
私がラスベガスでヨガやってる時にインストラクターの女の子がいつもレッスンの終わりに言う言葉なの。(Bikram Choudhury氏が良く使う言葉なんだと思うけど)
今でも心に残るっている言葉で、好きな言葉。
直訳では『誰にもあなたの平和を盗ませるな。』なんだけど、自分の周りの環境や人によって心の平和を乱されるな。って言う感じかな?
何かに振り回されていつまでも嫌だ嫌だと思っているのは、自分がそう思うと決めたから。その時点でその何か(人や事柄)に自分の心の平和を盗まれちゃってる。結局どんな事が起こっても、それをどういう風にとらえていくかは自分次第と言うような事なんだと思う。だったらそれを良し!とするとか、一時は受けとめ先に進むと決めれば、それは自分の選択であり自分の心の平和は保たれる。って事なのかなぁ〜って勝手に解釈してます。
今日ある人とチャットしててこの言葉を教えてあげたくなった。私も日々実践していきたいと思ってるから。
これをいつも言ってたヨガのインストラクターの女の子結構好きだったんだぁ(笑)
それと写真はこの間描いた”LOVE”とおじさんの家のモモちゃん。
超ラブリーです♥ それでは良い週末を♪
Rainy doodling session is done☔ #artjournal #artjournaling #doodle #doodling Midnight doodling is done:) I drew this "Love" more than a few times in the past.  This "Love" is for people who support me and make me smile.  Thanks for ur love. #doodle #doodling #artjournal #artjournaling #love Momo #dog
"Don't let anyone steal your peace" was often quoted by my favorite yoga instructor after yoga practice when I was in Vegas. I think Bikram Chordhury quotes this one a lot.
It is difficult not to let the actions of others affect us, but it is us to decide what it is. We will let it wiggle its way to our core, or we only allow it to affect us to a certain point and then move on from it. We have a responsibility to decide whether we hold peace in our heart or not.  That is what I think from this quote. 
When I was chatting with my friend today, I wanted to share this quote with him. I want to get better at it, so this is something I keep reminding myself.
The other pictures are "love" doodle and my uncle's dog "Momo." Oh my she is super lovely!
Have a great weekend:)


Wednesday, June 19, 2013

rainy day

梅雨の季節になってもう何日も経つけれど、あんまり雨も降らなくて、もう夏?と思わせる日が続いてたんだけど。。。
今日はどっぷり梅雨日で、朝からどんよりしてます。
湿気たっぷりで(ベガスに住んでた私には)割と気持ちいいんだけど、
洗濯物が乾きそうにないのがちょっとね。(って主婦っぽい?)
今日はヨガに行こうかどうか、全然モチベーションが上がらずにいます。
昨日はお休みしたから、すっごく行きたいんだけど面倒くさい。
好きな事なのになんでこんな気持ちになるんでしょう?
やっぱり友達を誘っていく♪とか、
何かいつもと変化を付けてみる!とか、
なにか起爆剤のような物があると上がるんだけどなぁ〜。
ヨガ教室がもっと近くにあればいいのか?
お家ヨガ?
う〜ん、やっぱり上がらない。
でも、うだうだしながらも行くと思う。
ウダウダ。。ウダウダ。。ウダウダ。。
Rain rain rain ☔☔☔ #doodle #doodling #artjournal #artjournaling
玄関のつばめちゃんはムックリでかくなってた(笑)
思わずギョェ〜!っと叫んでしまった。
めっちゃデカイ。
3匹で定員オーバーですな。この巣は。
They are growing up so fast!!!
It has been "not-so-rainy" kind of rainy season. However, today is the first time I feel like, "oh, it is rainy season.."
I have been waiting for this rain, but it is so dark outside that I just want to take a nap all day.
I am struggling to motivate myself to go to yoga since I didn't practice yoga yesterday. It is hard... Despite of how much I love practicing it, sometimes I just can't bring myself for it:(
booooo. 
Maybe I should have daytime yoga buddy ( I have a weekender already), or I may try a new yoga style.. I need a yoga studio closer to my house, or I should just practice at home. I can make a tons of excuses. Why am I even make excuses? 
All I know for today, is I am going to yoga after all...

I screamed this morning when my mom asked me to check the bird's nest.
Sparrow chicks are so big now!
Three chicks are maximum for this nest:)

Monday, June 17, 2013

慈•悲•喜•捨

相変わらず落書きしてます。
先日図書館から借りてきた本『YOGAライフ』からの抜粋でこんなんありました♪ なんとなく心にとまったから、落書きしてみた。
慈ー他人の幸福をともに喜ぶ心
悲ー他人の不幸を同情する心
喜ー他人の善行をともに祝う心
捨ー他人の悪行に対し憎悪も共感も抱かない心
人と自分を比べてがっかりしたり妬ましく思ってみたり良く見せようとしてみたり、勝手に落ち込んでみたり、何でもない事で腹を立てたり、得意げになってみたり。。。
なんでもっと素直で綺麗な心でいられないんだろうって思う時がある。
自分の心って自分のものなのにコントロールするのって難しい時があるよ。

梅雨だと言うのに真夏日っぽい毎日です。
昨日の名古屋久屋大通辺り、
テレビ塔ってこんなにキラキラだったっけ?と思うほど
シルバーがまぶしい夏日でした。

Friday, June 14, 2013

お腹にも栄養を/ Feed my stomach

とても幸せなことながら、ほぼ毎日お家でお母さんのご飯を頂いてます。
私も主婦業をやっていた時期があったから、毎日誰かにご飯を作ってもらえると言う事は本当に贅沢でありがたい事です。お母さんありがと〜♥
お家ご飯は大好きですが、たまにお友達とご飯をしたりお母さんとモーニングへ行ったりもするよ。
今回はここ数週間で食べたもの紹介♪ 
IMG_0362
たぬきちゃんがど〜んとお出迎えの岐阜県瑞浪市にある”京屋”さん。
確かぁ〜990円のランチは圧巻!すごい量、しかもウマウマ♪
栗きんとんで有名な川上屋のモンブラン♥ お店にはカフェスペースあるから、コーヒーも飲めるんだよ。
私は断然イチゴショートケーキ派で、モンブランは普段は食べないの。でも川上屋は別なんです。美味しかった。
IMG_0370
お友達Kちゃんのおすすめのお店♪
名古屋市の矢場町にある『Steamfood & Cafe ぶりこ』
10種類のお野菜が蒸してあって、これはバーニャカウダで食べました。
蒸し野菜は彩りよくってホクホクで美味しかった。
さすがカフェだけあってデザートもスゴくよかったよ。(ちなみに写真はイチゴのタルト♥♥♥)
IMG_0379IMG_0380
お母さんとよく行くモーニング目当ての喫茶店が満席で、人気のお店なので待ってるお客さんも沢山いたため断念。
そのとなりにある土岐セラトピアの喫茶店『キャビン』のモーニング♪
定番ではありますが、サラダは少し大きめだったし地域の人の憩いの場所な感じが良かったよ。
家の玄関のツバメちゃんのように、口をパクパク♪ピーチク、パーチク♪
私は今小島家ではこんな状態。
I am super lucky to eat every meal cooked by my MOM everyday. I used to do some wifey job, so I understand it became hassle to think what is for breakfast, lunch, and dinner. 
I appreciate so much of mom preparing food for me. 
Thanks MOM:)
I LOVE eating home made meals at home, and I love having some meals with friends and family at restaurants and cafes as well.
I took some pictures of what I ate recently.
Last picture is sparrow chicks we found outside wall of our house. Chicks are waiting for their food to be delivered, and it is just like ME here..waiting my food at the table.

心に栄養を/ Feed my soul

昨日髪の毛を切りました。
もう〜、髪の毛の量がもともと超多い上に本当に伸びるのが早い。
髪の毛は割とこだわらないし、美容院あんまり行くの好きじゃないし。
ただ単に予約をしていくのが面倒くさいのだけれど。
妹ちゃんの通ってる美容師さんに切ってもらった。
しかも20年ぶりくらいにパーマもかけてみた♪
夢は雑誌Vogueの編集量のAna Wintourのようなボブだけど、まだ勇気がない。
もっと大人になったらやってみる!
そしたらお着物を着てカフェに行ってみたい。
相変わらずDoodlingもしてます。
写真は最近の落書きと安全ピンでブレスレットも作ってみた時のもの。
絵は描き始めると止まらない。本当に楽しい♪
久しぶりにヨガの帰りにスタバ行って、お独り様でカフェりました。
独りで読書したりジャーナル書いたりするのが好き♥
大抵電車の中では寝てるのに(笑)どこに行くにも本とノートとペンを持ち歩く私。
マツエクしたり髪の毛してもらったり、
好きな絵描いてクラフトして読書して、
心にどんどん栄養を注入中♪
IMG_0415 IMG_0397 IMG_0427 IMG_0406 IMG_0403
I cut my hair yesterday :) I have a tons of hair and they grow so fast!!! However, I am super lazy to make an appointment to a hair salon.  It has been almost 6 months since last time I had my hair cut.
My dream hair is Vogue's chief editor Ana Wintour's fabulous bob! Some day in the future, I will have her hair style and have a coffee in a cafe wearing kimono. 
I am still doodling and crafting ( making safety-pins-bracelet).
I carry books, pens, and a notebook wherever I go ( and some music)  I stopped by Starbucks after yoga one day,and read a book and did some journaling there... I love spending time like that sometimes.
I keep feeding my soul with things I love:)

Wednesday, June 12, 2013

梅雨♪

梅雨入り宣言が発表されてもう何日も経つけれど、全然梅雨っぽくないなぁ〜。
梅雨自体を経験するのがもう10年以上ぶりなので、ジメジメくんは嫌だろうけれど、なんだかレインブーツとか可愛い傘をさしてみたい気分♪
お母さんの庭の植物達もすくすくと育ってきてるよ。
ミニトマト、キュウリ、なす、レタス、バジル、シソ、セイジなどのハーブも、生き生きしています。 庭のレタスやバジルやシソは最近よく食べるよ。
後少しで庭でとれたトマトが食べれる。楽しみです。
ぼたんの葉っぱ IMG_0804 IMG_0811 レタス バジル
あんず 061013
Rainy season is here! (I mean, it is here, cuz Japan Meteorological Agency announced it.) However, just cloudy days recently.
I haven't lived during rainy season in Japan more than a decade, so I am kind of looking forward to it. People are not a big fan of uncomfortable humidity, but for me, I would love to wear a cute pair of rain boots and have an pretty umbrella:)
Veggies from my mom's garden are growing nicely. She has tomatoes, cucumbers, eggplant, bitter melon, winter melon, bell peppers and a lots of herbs.  I tasted yummy green lettuce, basil and some shiso already.  Now I am waiting for all the tomatoes ripening. ummm can't wait!