Sunday, May 19, 2013

マミー陽子ちゃんと京都へ

一週間のJRレイルパスを東京へ行く時に発行したので、一週間JRがのり放題♪
調子の乗って、マミー陽子ちゃんと一緒に京都へ行ってきました♥
今回の京都の目的地の清水寺は私もお母さんも修学旅行で行って以来なんだよ〜。
記憶にある清水の舞台はずっと高くて壮大だった気がするけれど〜、
『清水の舞台から飛び降りる』のその舞台は大人になってみると、
『あれ?こんなもんだったっけ?』でした(笑)
千手観音様拝んで、音羽の滝で水も飲んで〜三年坂&二年坂降りてぇ〜、安井金比羅宮で縁切り&縁結びの碑もくぐり、
八坂神社へも足を伸ばして〜、母娘2人に開運&良縁に恵まれるのに大忙しな旅でした。
この日の京都は夏日で暑かったぁ。そして、新緑がめっちゃ綺麗やったよ♪
〆にはもちろん、京都らしいスイーツで♥
やっぱ京都はいいね。母娘か女子と行くに限る!ふふふ。

写真:
京都駅/清水寺へ向かう茶わん坂で/清水寺
お母さんと私♥/清水の舞台からみた音羽の滝/音羽の滝
まぶしい新緑/托鉢のお坊さん/二年坂
安井金毘羅宮/縁切り&縁結びの碑/碑をくぐるマミー陽子ちゃん
八坂神社/八坂神社の提灯
京都な感じのスイーツ
Kyoto Station Kyoto Kiyomizu Temple/清水寺 Mom and Me Kiyomizu Temple/清水寺 Kiyomizu Temple/清水寺 Kiyomizu Temple/清水寺 Kiyomizu Temple/清水寺 二年坂 Kyoto Kyoto Kyoto 縁切り縁結びを願うお母さん 八坂神社 Kyoto 八坂神社 Kyoto Tea time at Kyoto Station
I activated my Japan Rail Pass to go to Tokyo, and I still had a few days left to get unlimited ride on Japan Railway. I decided to go to Kyoto with my mom:)
We picked Kiyomizu temple among a tons of temples in Kyoto. We visited at Yasui Konpiragu, and Yasaka Jinjya as well to pray for more fortune & good opportunity. super busy praying here and there:)
Kyoto is an absolutely beautiful place! It was very summerly day, and fresh greens are so shiny and pretty around this season.
Of course, we cannot leave without Kyoto-ish sweets from a cafe.
l LOVE Kyoto.  I think this is the best place for mother-dauther or girls trip kind of place.

No comments:

Post a Comment